Page content

Deze Voedingsmiddelen Beschermen Je Longen

De schadelijke effecten van het roken zijn over het algemeen wel bekend bij iedereen. De nadelige gevolgen van het roken kunnen gelukkig deels weer worden goed gemaakt door een aantal voedingsmiddelen die een positief effect hebben op je lijf en longen. Deze voedingsmiddelen vullen ook de vitamines en mineralen aan, die door het roken van sigaretten massaal worden vernietigd in het lichaam.

Het effect van roken op je lichaam?

We weten allemaal dat roken slecht is voor de mens. Niet alleen voor de mens natuurlijk, ook voor planten en dieren. Maar daar hebben we het nu even niet over. Ondanks dat rokers weten dat het zeer schadelijk is, blijven rokers toch doorgaan met roken. Onderzoek heeft al aangetoond dat de waarschuwingen op de pakjes sigaretten niet helpen om te stoppen met roken. De nieuwste waarschuwingen, plaatjes van verkankerde longen, verrotte tanden en andere kwalen die roken veroorzaakt, werken hopelijk wel preventief. Zodat kinderen niet zo snel een sigaret zullen aansteken of een pakje kopen.

Sigaretten zitten vol met slechte stoffen, gifstoffen, chemicaliën, teer en nicotine. Deze stoffen beïnvloeden het hele lichaam op een negatieve manier en vooral dus de longen, het hart en de bloeddruk. En vooral de nicotine en het teer is dan de oorzaak van het probleem. Als je rookt, vermindert namelijk de hoeveelheid vitamine C, E en A drastisch in je lichaam. Deze vitaminen beschermen onder andere de longen tegen verdere beschadigingen. Vitamine B5 staat bekend als een anti stress vitamine, omdat het ervoor zorgt dat stress vermindert door de productie op te voeren van hormonen die vooral depressies tegen gaan. Hoe meer vitamine B5, hoe meer anti stress hormoon wordt aangemaakt. En als je minder stress ervaart, heb je minder behoefte aan een rustmomentje met een sigaret.

Voedingsmiddelen met een positieve bijdrage

Onderstaand geef ik je een lijst met voedingsmiddelen, die je kunnen helpen om nicotine en alle andere gifsoorten uit je lichaam te verbannen. Ze zorgen uiteraard ook voor de aanvulling van vitamine C, E en A en B5, ter bescherming van je hart en longen. Nu is het natuurlijk niet zo dat het eten van deze voedingsmiddelen ervoor zorgt dat je lijf minder last heeft van het sigaretten roken. Deze lijst is voornamelijk ondersteunend als je net bent gestopt met roken. Om het natuurlijk evenwicht in je lichaam te herstellen dus. Want wat heb je eraan om vitamines tot je te nemen, als je weet dat de sigaret die je rookt, deze meteen weer zal vernietigen? Stoppen met roken is dus altijd stap 1. En daarna kun je het herstel versnellen door producten te gebruiken uit onderstaande lijst.

  1. Water: water is van levensbelang. Water voert alle gifstoffen af uit het lichaam. Niet alleen via de blaas, maar ook via je huid, door te zweten. Nicotine heeft een zwaar uitdrogend effect op de huid, waardoor extra water ook voor je huid noodzakelijk is. Minimaal 2 liter water per dag is het advies. En dan tel ik geen kopjes thee of koffie mee.
  2. Sinaasappels: uiteraard vanwege hun hoge gehalte aan vitaminen C. Sinaasappels activeren ook je metabolisme en verminderen stress.
  3. Kiwi: Kiwi zit vol met vitaminen A, C en E. Precies de vitaminen die door sigaretten worden vernietigd.
  4. Wortelsap: Wortelsap bevat veel vitaminen A, B, C en ook K. En die laatste verwijderd nicotine uit het lichaam. Wortelsap heeft een goed effect op het herstel van de voedingsstoffen in de huid, waardoor de doffe kleur van de huid van een roker weer verandert in een sprankelende en glimmende huid.
  5. Broccoli: Broccoli bevat weer veel vitaminen B5 en C. Broccoli staat ook bekend om zijn bescherming van de longblaasjes tegen beschadiging.
  6. Spinazie: Spinazie zorgt ervoor dat tabak een vieze smaak krijgt. Ook is het rijk aan vitaminen en mineralen en foliumzuur.
  7. Droge kruiden: Droge kruiden verminderen het nicotine gehalte in het lichaam. Het is rijk aan vitaminen A en E.
  8. Bessen: Bessen zorgen ervoor dat afvalstoffen en gifstoffen het lichaam verlaten.
  9. Granaatappel: Granaatappel helpt de bloedcirculatie en verhoogt het aantal bloedcellen in het lichaam.

Dus als je net bent gestopt met roken en je wilt je lichaam ondersteunen om zo snel mogelijk weer gezond te worden, probeer dan eens wat vaker voedingsmiddelen uit deze lijst. En hé, als je nog niet bent gestopt met roken, dan is het uiteraard ook een aanrader. Begin dan eens met de spinazie. Wellicht dat dat je al een stap verder helpt om een niet roker te worden. En als ook dat je niet voldoende ondersteuning biedt, dan kun je altijd nog bij mij terecht. Hypnose is echt zo gek nog niet.

Comment Section

0 reacties op “Deze Voedingsmiddelen Beschermen Je Longen

Plaats een reactie


*